پیر

 

پیرم . خیلی پیر . به اندازه ی عمر آدم ...

 

امتحان کردن سنت خدا

 

حرفای خدا قشنگن . اما نمیشه هر حرف قشنگ و فانتزی رو چسبوند به دین خدا.

چند وقت پیش یه خانوم امریکایی که مسلمون شده بود رو آوردن تو تلویزیون و فرزاد حسنی هم یه مصاحبه جانانه باهاش کرد که خیلیا رو تحت تاثیر قرار داد. یکیشونم من بودم. میون حرفاش یه نقل قول از امام صادق کرد (که البته به صحتش مطمئن نبود.) : کسی که چهل روز گناهی رو ترک بکنه ، خداوند تصمین کرده باقی عمر او رو از عدم ارتکاب به اون گناه.

حرفش به دلم نشست . امتحانش کردم. درست نبود!

نه به دین خدا حدشه ای وارد شد . نه به امام صادق . نه به ایمان اون خانوم. فقط برای من روشن شد که این جمله به دین خدا چسبونده شده!

راستی وقتی قرآن خدا هست و این همه حرفای قشنگ داره و سنتهای الهی رو بیان کرده ؛ واسه چی برای معنویت پاشیم بریم دنبال جمله های فانتزی این و اون.

اگه هم مرد امتحان کردن گزاره های دینی هستی پاشو برو یه سنت الهی از تو قرآن گیر بیار که ادعای عدم تحریف داره . اونوقت اونو تستش کن!