ذهن آشفته


انقدر ذهنم مغشوشه که شاید تنها راهی که بتونم رد افکارمو پی بگیرم و بتونم مسیرشو دنبال کنم نوشتن باشه. دوباره مثل قدیما افتادم تو یه برزخی که احتمالا باید یه فصل جدید از زندگیم بعد از اون شروع بشه. شاید مهمترین جرقه ای که به این برزخ رسمیت بخشید حضور کاظم بود.

 آخ که چقدر الان دلم می خواست کاظم اینجا بود. با هم می رفتیم بیرون. عصری کامیار اومد اینجا. بچه ها آبجو خوردن و حرف زدن. ولی من نمی تونم باهاشون ارتباط گرم بگیرم. اینا همزبون من نیستن. دلم می خواست کاظم اینجا بود، با هم میرفتیم بیرون. منتها باید می رفت تبریز. شاید مهمترین جرقه ای که به حضور من تو این برزخ رسمیت بخشید حضور کاظم بود. تجربه ذهنی کاظم تجربه خود منه! فرو ریختن تمام اعتقادات تا مرز جنون! و چقدر وقتی حرف میزد گذشته م برام ملموس، مرور می شد.

من جا مونده ام. یه جا تو گذشته که نمی دونم کجاست. شاید سالهای اول دانشگاه. فکر می کنم حرف زدن با کاظم بتونه کمک کنه خودمو پیدا کنم. اون خود منه تا اونجایی که من گم شدم. اون می گه پیدا شده. خیلی خوبه اگه واقعا اینطور باشه.

این ذهن مغشوش من هم یادگار همون گمگشتگیمه! یادگار نابود کردن همه چیز. یادگار شکستن همه بت ها و پیدا نکردن بت بزرگ! از وقتی"تفکر زائد"م رو به تماشا نشستم، کلا رشته تفکر از دستم در رفته...

کاظم هرمس داره! چیزی که تو من با خاک یکسان شده! دوباره دارم جذب یه هرمس می شم! کاش هرمس تو خودم متولد می شد.

خیلی برام سخت شده اینکه بتونم ده دقیقه تمرکز کنم رو یه مسئله. فقط وقتی حاصل افکارمو به یه جا انتقال می دم می تونم متمرکزش کنم. با نوشتن، با خوندن، با حرف زدن. ولی شاید قابل فهم نباشه که چقدر ازم انرژی میگیره. تصور کن یک عالمه دامین های مغناطیسی رو که هر کدوم یه سو دارن. این حال و روز ذهن منه. اگه بخوام ذهنم رو به یه سو هدایت بکنم، هیچ میدان مغناطیسی ندارم که این کارو بکنم. کاری که می کنم اینه که دامین هایی که همسو هستن رو جدا می کنم و یه گوشه جمعشون می کنم. ولی این کار موقته. اگه جایی ثبتشون نکنم دوباره روز از نو و روزی از نو. دوباره می شه بازار شام. و باز نمیشه گفت این ثبت کردن چقدر سخته. فکر کن دارم با یکی از هرمس هایی که تو طول روز باهاشون سروکار دارم حرف می زنم. کاظم، سلمان،پیام، نجمه، هانی و ... دقیقا احساس می کنم با 10 درصد باز دهی ذهنم می تونم باهاشون ارتباط برقرار کنم. در حالی که ذهنم با فول انجین داره سوخت مصرف می کنه.

وقتی با این بچه ها میام سفر خیلی وسوسه می شم مثل اینا زندگی کنم. سیگار پشت سیگار. آبجو، ودکا، شراب. دیسکو و

 فراموشی...

تو برزخ اتفاقی که میفته اینه که بهای اون چیزی که قراره بعد برزخ بهش یرسی باید پرداخت شه، پس ناچار باید یه چیزایی رو از دست بدی. این سخت ترین قسمتشه. درد داره! هم برای من و هم برای کسانی که باهام ارتباط دارن. برزخ اخیر با قبلیها فرقش اینه که یه نفر که سرنوشتش به سرنوشت من گره خورده هم تو دردش با من شریکه. یعنی خیلی ها شریکن. ولی حتی اگه مجبور باشم ازشون ببرم مثل دفعات قبل مرور زمان دردشو تسکین میده ولی

نجمه، حتی کوچکترین اثری که این ماجرا روش بذاره برای من هزینه ی سنگینی محسوب میشه.

نسبت بهش تعهد دارم. نمی تونم بهش بی اهمیت باشم.

نظرات 1 + ارسال نظر
نجمه چهارشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:45 ق.ظ

محمد جان آرزوم بیرون اومدن تو از این برزخه.
میدونم داری درد میکشی.میبینم.حس میکنم...
دلم نمیخواد حالا که داری همچین دردیو تحمل میکنی ‌یه درد دیگه به اسم نجمه هم به دردات و آشفتگیات اضافه بشه.
نمی دونم شاید تحمل من کمه. شاید اونقدر نمی فهممت که پا به پات بیام.
احساس میکنم فکر میکنی اگر الان نجمه نبود خیلی راحتتر و با فکر بازتر و بدون هزار جور دغدغه دیگه به مسایلی که درگیرم کرده فکر میکردم و شایدم حلشون میکردم...
یادته راجع به گیر کردن و آویزون شدن آدما به خودت میگفتی؟
محمد من نمیخوام احساس کنم یا احساس کنی که آویزون توام...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد